Söz konusu çocuklar olunca en doğal ve kendilerini rahat ifade edebildikleri ortam, oyunlarıdır. Oyun ve oyuncaklar aracılığı ile çocukların kendilerini ifade etmelerini, güçlenmelerini ve iyileşmelerini sağlayan özel yönteme de oyun terapisi denir. Güvenli bir ortam yaratan, eğitimli bir oyun terapisti ile çocuklar istedikleri, hissettikleri gibi oynamaya cesaretlendirilirler. Çok çeşitli oyuncakların sunulduğu bu süreçte çocuklar; sanat, kum, hayal gücü gibi oyun terapisinin çeşitli araçlarını kullanarak kendilerini ifade etme şansına sahip olurlar.
Çocukların konuşma dili oyundur, bu dili anlaya bildiğimizde çocukların duygusal dünyasına girebilir ve sorunlarına yardımcı olabiliriz. Çocuğun terapide oyun oynaması, bir yetişkinin terapi sırasında problemlerini konuşarak dışa vurmasına benzeyen bir süreçtir. Bu süreçte çocuklara duygusal sorunları ifade edebilmeleri için değişik türde birçok oyuncak sunulur. Çocuklara oyun terapi odasında kendilerini oyunlar yolu ile ifade edebilmeleri için fırsat yaratılır.
Bu eğitimde; oyun terapisi ile ilgili temel kavramlar ve teknikler sunulacaktır. Ayrıca, oyun terapisini daha etkili kullanabilmek için teori bilgilerinin yanında uygulamalı çalışmalara da yer verilecektir. “Çocuğun oyuncakları kelimeleri, oyunu ise hikayesidir”
Oyun Terapisi Eğitiminin İçeriği:
1.MODÜL:
- Gelişim Kuramcıları (Freud ve Erikson)
- Bağlanma Kuramı
- Nesne İlişkileri
- Travma
- Çocukta Beyin Gelişimi ve Sinir Sistemi
2. MODÜL:
- Oyun nedir?
- Çocuk için oyunun önemi ve yeri
- Çocukta oyunun gelişim aşamaları
- Oyun terapisi nedir?
- Oyun terapisi tarihçesi
- Oyun terapisi hangi durumlarda kimlere uygulanır
- Oyun odası nasıl hazırlanmalıdır? Oyuncak seçimi nasıl yapılır?
- Farklı oyun terapisi yaklaşımları •
- Non-direktif Oyun Terapileri
- Direktif Oyun Terapileri
- Filial Oyun Terapisi
- Oyunun ve oyuncakların metaforik anlamları
- Örnek vakalar üzerinden oyun yorumlaması
- Terapist becerileri ve terapistin ilişki modeli
- Oyun odası sınırları
- Öykü alma ve aile görüşmesi
- Oyun terapisi aşamaları
3. ve 4.MODÜLLER:
- Bireysel ve grup süpervizyonları. Her bir katılımcı 3 vaka sunumu