4 Eylül 2012 tarihinde yayımlanan yeni “Gerçek Kişiler Ve Özel Hukuk Tüzel Kişileri İle Kamu Kurum Ve Kuruluşlarınca Açılacak Aile Danışma Merkezleri Yönetmeliği”ne uygun olarak hazırladığımız 300 Teorik 164 Pratik (Supervizyon + uygulama) toplam 464 saatlik eğitim programımızdır.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
YETERLİKLER |
MODÜLLER |
SÜRE |
||
1 |
Gelişim dönemlerini takip etmek | Gelişim Alanları |
40/24 |
|
2 |
Gençlik çağı gelişim özelliklerini takip etmek | Gençlik Dönemi |
40/24 |
|
3 |
Aile olma sürecinde destek olmak | Aile Olma |
40/24 |
|
4 |
Değişen toplumun aile yapısına etkilerini tespit etmek | Aile Yapısı |
40/24 |
|
5 |
Çocuklarda görülen uyum problemlerine uzmanla birlikte çözüm yolları aramak | Uyum Problemleri |
40/32 |
|
6 |
Yaşlılıkta görülebilen uyum problemlerine uzmanla birlikte çözüm yolları aramak | Yaşlılıkta Görülebilen Uyum Sorunları |
40/32 |
|
7 |
Sosyal vaka verilerini kaydetmek | Sosyal Vaka Verileri |
40/24 |
|
8 |
Aile danışmanlığında terapötik süreç ve Öncü yaklaşımları uygulamak | Aile Danışmanlığında Terapötik Süreç ve Öncü Yaklaşımlar |
40/32 |
|
9 |
Aile danışmanlığında postmodern yaklaşımları uygulamak | Aile Danışmanlığında Postmodern Yaklaşımlar |
40/32 |
|
10 |
Aile danışmanlığında kanıta dayalı yaklaşımları uygulamak | Aile Danışmanlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar |
40/32 |
|
11 |
Temel psikolojik danışmanlık becerileri uygulamak | Temel Psikolojik Danışmanlık Becerileri |
40/32 |
|
12 |
Aile danışmanlığında kriz ve krizi yönetmek | Aile Danışmanlığında Kriz ve Kriz Yönetimi |
40/24 |
|
13 |
Çocuk hakları ve hukuku hakkında bilgi sahibi olmak | Çocuk Hakları ve Hukuku |
40/16 |
|
14 |
İhmal ve istismara uğramış çocuklara uzmanla birlikte çözüm yolları aramak | Çocuk İstismar ve İhmali |
40/32 |
|
15 |
Çift İlişkisini Etkileyen Sorunlara çözüm yolları aramak | Çift İlişkisini Etkileyen Sorunlar |
40/32 |
|
16 |
Meslek etiği gereklerine uymak | Meslek Etiği |
40/8 |
|
17 |
Temel düzeyde araştırma yapmak | Araştırma Teknikleri |
40/8 |
|
18 |
Aile danışmanlığında süpervizyon / vak’a sunumlarıyla beceriler geliştirmek | Aile Danışmanlığında Süpervizyon / Vak’a Sunumu |
40/32 |
|
TOPLAM: |
720/464 |
|||
GELİŞİM ALANLARI
KODU : 761CBG052
SÜRE :40/24
İÇERİK
- A. GELİŞİM İLKELERİ VE GELİŞİM DÖNEMLERİ
- 1. Gelişim İle İlgili Temel Kavramlar
- a. Büyüme
- b. Gelişim
- c. Olgunlaşma
- d. Öğrenme
- e. Hazır Bulunuşluk
- f. Eğitim
- 2. Gelişim İlkeleri
- 3. Gelişim Dönemleri
- a. Bebeklik Dönemi
- b. İlk Çocukluk (Oyun) Dönemi
- c. İkinci Çocukluk (İlkokul) Dönemi
- d. Ergenlik Dönemi
- 4. Gelişime Etki Eden Faktörler
- a. Biyolojik Faktörler
- b. Çevre
- 1. Gelişim İle İlgili Temel Kavramlar
- B. GELİŞİM ALANLARI
- 1. Fiziksel Gelişim
- 2. Psiko Motor Gelişim
- 3. Bilişsel (zihinsel) Ve Dil Gelişimi
- 4. Kişilik Gelişimi
- 5. Duygusal Gelişim
- 6. Sosyal Gelişim
- 7. Ahlak Gelişimi
- 8. Cinsel Gelişim
MODÜL : GENÇLİK DÖNEMİ
KODU : 761CBG057
SÜRE : 40/24
İÇERİK :
- A. ERGENLİK DÖNEMİ
- 1. Tanımı
- 2. Süreci
- a. Ön Ergenlik
- b. Ergenlik
- c. Gençlik
- 3. Ergenlik Sürecini Etkileyen Faktörler
- a. Hormonlar
- b. İklim Ve Coğrafi Koşullar
- c. Kalıtım
- d. Cinsiyet
- e. Beslenme
- f. Kronik Hastalıklar
- g. Gebeliğe İlişkin Faktörler
- B. ERGENLİK ÇAĞI GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
- 1. Ergenlikte Fiziksel Gelişim
- 2. Ergenlikte Bilişsel Gelişim
- 3. Ergenlikte Duygusal Gelişim
- 4. Ergenlikte Sosyal Gelişim
- 5. Ergenlikte Ahlak Gelişimi
- 6. Ergenlikte Cinsel Gelişim
- 7. Ergenlik Dönemindeki Kimlik Gelişimi
- 8. Ergenlik Döneminin Başlıca Sorunları
MODÜL : AİLE OLMA
KODU : 762SHD004
SÜRE : 40/24
İÇERİK :
- A. KARŞI CİNSLE ARKADAŞLIK İLİŞKİSİ
- 1. Evlilik Öncesi Arkadaşlık
- 2. Evlilik Öncesi Arkadaşlığın Eş Seçimine Etkisi
- 3. Evlilik Öncesi Arkadaşlık İlkeleri Ve Önemi
- 4. Evlilik Öncesi Arkadaşlıkta Gözlem ve Tartışma Konuları
- B. EVLİLİKTE EŞ SEÇME
- 1. Eş Seçme Kuramları
- 2. Ülkemizdeki Eş Seçimi Yaklaşımları
- 3. Eş Seçiminde Dikkat Edilecek Hususlar.
- 4. Eş Seçiminde İstenmeyen Kişilik Özellikler
- 5. Evliliği Geciktiren Kişilik Özellikleri
- 6. Evlilik Zamanının Saptanması
- C. EVLİLİK DÖNEMLERİ
- 1. Nişanlılık
- 2. Evlenme Töreni Ve Balayı
- 3. Evlilikte Uyum Ve Dayanışma
- 4. Evlilikte Sorun Yaratan Konular
- 5. Evlilikte Bunalım
MODÜL : AİLE YAPISI
KODU : 762SHD003
SÜRE : 40/24
İÇERİK :
- A. AİLE YAPISI
- 1. Ailenin Tanımı Ve Önemi
- 2. Aile Tipleri
- a. Büyüklülüklerine Göre
- b. Yerleşim Yerlerine Göre
- c. Parçalanmış Aile
- 3. Ailenin Yaşam Dönemleri
- 4. Ailenin Fonksiyonları
- a. Biyolojik Fonksiyonlar
- b. Ekonomik Fonksiyonlar
- c. Sosyal Fonksiyonlar
- B. AİLE İLİŞKİLERİ
- 1. Aile Bireylerinin Görevleri Ve Sorumlulukları
- 2. Aile Bireylerinin Birbirleriyle İlişkisi
- a. Eşler Arası İlişkiler
- b. Anne-Baba Çocuk İlişkisi
- c. Kardeş İlişkileri
- d. Aile büyükleri İle İlişkiler
- e. Üvey Anne- Baba Çocuk İlişkisi
- f. Yaşlı İle İlişkiler
- 3. Ailenin Çevresi İle İlişkileri
- g. Akrabalık İlişkileri
- h. Komşuluk İlişkileri
- i. Arkadaşlar İle İlişkiler
- 4. Ailede İletişim
MODÜL : YAŞLILIKTA GÖRÜLEBİLEN UYUM SORUNLARI
KODU : 762SHD031
SÜRE :40/32
İÇERİK :
A. YAŞLI BİREYLERDE SOSYAL UYUM
-
- 1. Yaşlı Bireylerin Sosyal Uyum Problemleri
- 2. Yaşlı bireylerde Sosyal Uyumu Etkileyen Faktörler
- a. Eğitim
- b. Gelir Düzeyi
- c. Sağlık Durumu
- d. Meslek
- e. Sosyal Katılım
- f. Yaşlılığa Karşı Tutum
- g. Sosyal Statü Kaybı
B. YAŞLI BİREYLERDE DUYGUSAL UYUM
-
- 1. Yaşlı Bireylerin Duygusal Problemlerinin Nedenleri
- 2. Yaşlı Bireylerde Görülebilen Duygusal Problemler
- a. Uyku Bozuklukları
- b. Öğrenme ve Hatırlama Güçlüğü
- c. Depresyon
- d. Bunaltı (Anksiyete)
- e. Performans kaybı
- f. Kişilik Değişikliği Ve Alınganlık
- g. Demans (Bunama)
Diğerleri
MODÜL : SOSYAL VAKA VERİLERİ
KODU : 762SHD007
SÜRE : 40/24
İÇERİK
- A. BİREYİ TANIMA
- 1. Bireyi Tanımanın Amacı
- 2. Bireyi Tanımanın Temel İlkeleri
- 3. Bireyin Tanınması Gereken Yönleri
- a. Sağlık
- b. Yetenek
- c. İlgiler
- d. Akademik Başarı
- e. Kişilik
- f. Benlik
- g. Çevre
- B. VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ
- 1. Tanımı
- 2. Verinin Taşıması Gereken Özellikler
- 3. Veri Toplama Yöntemleri
- a. Anket
- b. Deney
- c. Gözlem
- d. Görüşme
- e. Tarama Yöntemi
- f. Saha Notları
- g. Vaka İncelemesi
- h. Envanter
- i. Problem Tarama Testleri
- j. Otobiyografi
- k. Psiko Drama
- l. Oyun
- m. Arzu Listeleri
- n. Değerlendirme Ölçeği
- o. Bireyi Tanımada Kullanılan Testler
- 4. Veri Toplanacak Konular
Verilerin Kaydedilmesi
MODÜL :ÇOCUK HAKLARI VE HUKUKU
KODU : 761CBG048
SÜRE : 40/16
İÇERİK
- A. ULUSAL VE ULUSLARARASI ÇOCUK YASALARI
- 1. Çocuk Hakları Sözleşmesi
- a. Çocuk Hakları Sözleşmesine Taraf Devletler
- b. Çocuk Hakları Sözleşmesinde Yer Alan Maddeler
- 2. Uluslararası Sözleşmeler
- 3. Ülkemizdeki Yasalar
- 1. Çocuk Hakları Sözleşmesi
- B. AİLE HUKUKU
- 1. Söz, Nişan, Hediye Ve Hediye İadesi
- 2. Evlenme
- 3. Boşanma, Nafaka, Velayet
- 4. Evlat Edinme
- 5. Miras
- 6. Kişilik Hakları Hukuku
- 7. Ailenin Korunmasına Dair Kanun
MODÜL :ÇOCUK İSTİSMAR VE İHMALİ
KODU : 761CBG049
SÜRE : 40/32 İÇERİK:
- A. İHMALE VE İSTİSMARA UĞRAMIŞ ÇOCUKLAR
- 1. İhmal Ve İstismar
- 2. Çocukları İhmal Ve İstismar Eden Ebeveyn Özellikleri
- 3. İhmal Ve İstismar Çeşitleri
- 4. İhmal Ve İstismar İle İlgili Yasal Düzenlemeler
- B. FİZİKSEL İHMAL VE İSTİSMARA UĞRAMIŞ ÇOCUKLAR
- 1. Fiziksel İhmal Ve İstismarın Belirtileri Ve Sonuçları
- 2. Fiziksel İhmal Ve İstismarın Çeşitleri
- C. CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMIŞ ÇOCUKLAR
- 1. Cinsel İstismarın Belirtileri Ve Sonuçları
- 2. Cinsel İstismar Çeşitleri
- D. DUYGUSAL VE PSİKOLOJİK İSTİSMARA UĞRAMIŞ ÇOCUKLAR
- 1. Duygusal Ve Psikolojik İstismarın Belirtileri Ve Sonuçları
- 2. Duygusal Ve Psikolojik İstismar Çeşitleri
- a. Reddetme
- b. Aşağılama
- c. Suça Yöneltme
- d. İzole Etme
- e. Yıldırmak
- f. Duygusal Tepki Vermeyi Reddetme
- g. Kendi Çıkarına Kullanma
- h. Vaktinden Önce Yetişkin Rolü Verme
- E. EKONOMİK İSTİSMARA UĞRAMIŞ ÇOCUKLAR
- 1. Ekonomik İstismarın Nedenleri Ve Sonuçları
- 2. Ekonomik İstismar Çeşitleri
İÇERİK: AİLE DANIŞMANLIĞINDA TERAPÖTİK SÜREÇ VE ÖNCÜ YAKLAŞIMLAR SÜRE : 40/32
A -FRAMO YAKLAŞIMI
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
B-SATİR YAKLAŞIMI
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
C-WHİTAKER YAKLAŞIMI
- Danışma süreci ve teknikleri
- Güçlü sınırlı yanları
D-BOWEN YAKLAŞIMI
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
E-BİLİŞSEL/ DAVRANIŞCI AİLE DANIŞMASI
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
F-GOTTMAN ÇİFT TERAPİSİ
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
G-HENDRİX IMAGO ÇİFT TERAPİSİ
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
H-TRANSAKSİYONEL ANALİZ
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
AİLE DANIŞMANLIĞINDA POSTMODERN YAKLAŞIMLAR
SÜRE : 40/32
İÇERİK
- A. ÇÖZÜM ODAKLI AİLE TERAPİSİ
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
- B. ÖYKÜSEL AİLE TERAPİSİ
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
- C. ÇOK MERCEKLİ AİLE TERAPİSİ
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
- D. ETKİLEŞİMSEL AİLE TERAPİSİ/ STRATEJİK AİLE TERAPİSİ TEKNİKLERİ
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
- E. YAPISAL AİLE TERAPİSİ
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
- F. BÜTÜNCÜL AİLE TERAPİSİ TEKNİKLERİ
- Kuramsal görüş
- Güçlü ve sınırlı yanları
TEMEL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BECERİLERİ
SÜRE : 40/32
İÇERİK
- A. AİLE DANIŞMANLIĞINDA TERAPÖTİK BECERİLER
- Danışanı karşılama, yapılandırma, somutluk, saydamlık, kendini açma
- Kendini açma, yüzleştirme, Konuşmaya asgari düzeyde teşvik,
- İçerik ve Duygu yansıtma ve Empati
- B. AİLE DANIŞMASINDA ETİK İLKELER
- Aile ile çalışmada danışmanın tutumu
- Aile ile çalışmada esas alınacak etik ilkeler
- Aile danışmanının rol ve fonksiyonları
AİLE DANIŞMANLIĞINDA KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR
SÜRE : 40/32
I-ÇİFTLERDE VE ÇİFT TERAPİSİNDE DUYGU
- Yetişkinlerin karşılanmayan duygusal ihtiyaçları
- Yetişkinlerin karşılanmayan Bağlanma ve Kimlik ihtiyaçları
- DUYGU ODAKLI ÇİFT TERAPİSİN DE MÜDAHALE TEKNİKLERİ
- İlişkisel çatışmada duygulara odaklanma
- Çatışma çözümünün temeli
- Hakimiyet mücadelelerinde çatışma çözme
- Bağlanma problemlerinde çatışma çözme
- DUYGU ODAKLI ÇİFT TERAPİSİNİN 5 AŞAMASI
- Çiftlerin Doğrulanması ve ittifak kurma
- İlişkide negatif döngünün tırmanışını hafifletme
- Çiftlerde çatışmaya sebep olan duygulara erişme
- Etkileşimi ve duygusal bağı yeniden yapılandırma
- Duygusal bağı pekiştirme ve bütünleştirme
2.PSİKODİNAMİK YAKLAŞIM
AİLE DANIŞMANLIĞINDA KRİZ VE KRİZ YÖNETİMİ
SÜRE : 40/24
- AİLENİN YAŞAM DÖNGÜSÜ VE İLİŞKİLER
- Yas ve kayıp sürecinde aile ile çalışma
- Kriz dönemlerinde aile ile çalışma
- AİLENİN YAŞAM VE KAYIP SÜRECİNLE BAŞ ETME YÖNTEMLERİ
- Kronik hastalıklar ve aile bütünlüğü
- Yas ve kayıp süreci ile baş etme yöntem ve teknikleri
C.AİLEDE KRONİK HASTALIKLAR
D.BOŞANMA
E.ALDATMA
ÇİFT İLİŞKİSİNİ ETKİLEYEN SORUNLAR
SÜRE : 40/32
- A. CİNSELLİK KAVRAMI VE CİNSELLİĞİN KONUŞULMASI
- Aile de cinselliğin konuşulması
- Çocuklarda cinsel eğitim ve cinsel gelişim
- Ergenlik çağı ve cinsel yaşam
- Gebelik ve menopozda cinsel yaşam
- Yaşlılık ve andropozda cinsel yaşam
- B. EVLİLİKLERDE YAŞANILAN OLASI CİNSEL PROBLEMLER
- Evlilikte yaşanılan cinsel problemlerin sebepleri ve analizi
- Evlilikte yaşanılan cinsel problemlerin çözüm teknikleri
- C. CİNSEL İŞLEV BOZUKLUKLARI
- Kadınlarda görülen cinsel işlev bozuklukları
- Erkeklerde görülen cinsel işlev bozuklukları
- Cinsel işlev bozukluklarında danışmanlık hizmetleri
MODÜL : MESLEK ETİĞİ
KODU : 761CBG049
SÜRE : 40/8
İÇERİK:
- ETİK KAVRAMI
- Etik Tanımı
- Ahlaki Gelişim Süreci
- Etik Kuralları
- Etik Sistemleri
- Amaçlanan sonuç etiği
- Kural etiği
- Toplumsal sözleşme etiği
- Kişisel etik
- Sosyal yaşam etiği vb.
- Etik Toplum İlişkisi
- Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları
- Etik Sorgulama
- Toplumsal Yozlaşma
- MESLEKİ ETİK
- Mesleki Etik Kavramı
- Mesleki Etik İlkeleri
- Doğruluk
- Yasallık
- Yeterlik
- Güvenirlik
- Mesleğe bağlılık vb.
- İş Hayatında Etik Ve Etik Dışı Konular
- Mesleki Yozlaşma
- İş Etiğine Uygun Davranışların Sonuçları
- İŞ YERİNDE ETİK ORTAM SAĞLAMAK
- Farklı Mesleklerde Etik İlkeler
- Çalışanların Etik Profilleri
- Etik Liderlik
- İş Yerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak
- İş ahlakına uygun koşulların işe ve iş yerine etkisi İş ahlakına uygun koşulların çalışanlara etkisi
MODÜL : ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
SÜRE : 40/8
İÇERİK
- A. ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
- Bilim ve Bilimsel Bilgi
- Bilimsel Araştırmanın Amaç ve Çeşitleri
- Araştırmanın Planlanması
- Araştırma Yöntemleri
- Veri Çeşitleri ve Veri Toplama Yöntemleri
- Verilerin Düzenlenmesi ve Analizi
- B. RAPOR YAZMA
- Araştırmanın Kısımları
- Kaynak ve Dipnot Gösterme Kuralları
- Metin Aktarımları
- Tablo Şekil ve Grafikler
- Etkili Yazma ve Yazım Kuralları
- Noktalama İşaretleri
- Bitişik Yazılması Gereken Kelimeler
- Ayrı Yazılması Gereken Kelimeler
SÜPERVİZYON: 32 SAAT
- A. Vak’a sunumu ile Bilişsel-Davranışçı Müdahale Yöntemleri
- Vak’a takdimi
- Bilişsel–Davranışçı müdahale tekniklerinin vak’a üzerinde uygulanışı
- Tartışma
- B. Vak’a sunumu ile Transaksiyonel Analiz müdahale yöntemleri
- Vak’a takdimi
- Transaksiyonel Analiz müdahale tekniklerinin vak’a üzerinde uygulanışı
- Tartışma
- C. Vak’a sunumu ile Bütüncül yaklaşım müdahale yöntemleri
- Vak’a takdimi
- Bütüncül yaklaşım müdahale tekniklerinin vak’a üzerinde uygulanışı
- Tartışma
- D. Vak’a sunumu ile Duygu Odaklı Terapi müdahale yöntemleri
- Vak’a takdimi
- Duygu Odaklı Terapi müdahale tekniklerinin vak’a üzerinde uygulanışı
- Tartışma
- E. Vak’a sunumu ile Cinsel Terapi müdahale yöntemleri
- Vak’a takdimi
- Cinsel Terapi müdahale tekniklerinin vak’a üzerinde uygulanışı
- Tartışma